Push berichten versturen via het nieuwe App Management Systeem

  • 1
  • 4 april 2017
Push berichten versturen April 2017
Delen
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Push berichten versturen

In ons vorige artikel heeft u kunnen lezen over de app updates maart 2017 en onze nieuwe functies in ons app systeem. Hiernaast hebben een aantal klanten de overstap gemaakt van het oude AMS (App Management Systeem) naar het nieuwe AMS. Voor sommige klanten was dit een makkelijke overstap maar voor een enkeling toch flink wennen.

Om optimaal gebruik te maken van het nieuwe AMS willen wij u middels verschillende artikelen wegwijs maken in dit systeem. Een veel gebruikte optie is push berichten versturen en is dit deel in het systeem flink aangepakt. Toch is dit deel van het AMS een super belangrijk onderdeel en maakt de een hier veel gebruik van en de ander niet tot nauwelijks.

De essentie van een push bericht is dat men via de app gebruikers kan benaderen en attenderen op allerlei zaken en zijn hier verschillende manieren van toepassing. Winkelbedrijven kunnen klanten een speciaal bericht sturen met actiekortingen en scholen hun leerlingen op tijd informeren over een les die uitvalt. Men kan zelfs speciale groepen maken die het bericht ontvangen en deze ook op een bepaalde tijd uitsturen.

Push bericht opstellen

Even een stap terug en wel naar het versturen van zo’n bericht. Middels uw inlog vindt u het push berichten functie onder de knop ‘ Manage’ en klikt u op ‘ Push Notifications’.

Het volgende scherm verschijnt:

Push berichten versturen via het nieuwe App Managment Systeem
In dit scherm kunt u onder ‘Message’ een bericht sturen met maar liefst 2048 karakters. Let wel op dat de kern van de boodschap in de eerste zinnen duidelijk moet zijn. Verschillende smartphones en mobiele devices kappen uw boodschap na een aantal tekens af  en kunt u enkel nog het bericht terugvinden als u de berichten functie in de app heeft geactiveerd.

Target group bepalen

U wilt natuurlijk een bereik behalen met uw bericht en kunt u onder ‘Targeted Audience’ verschillende zaken activeren. Zo kunt u kiezen voor iOS gebruikers en/of Android app gebruikers en verder kunt u uw bericht direct delen via gekoppelde Social Media kanalen. Activeert u de Social Media knoppen dan wordt u gelijk gevraagd via de gekozen Social Media de benodigde koppeling te maken welke voor zich spreekt.

Hiernaast vind u de mogelijkheid om ‘ Subscriptions’ te gebruiken en ‘ Members & Groups’. Om deze groepen te kunnen gebruiken dient u de laatste sourcecode te gebruiken van de app met de bijbehorende functie.

Vraag hier dan ook gerust na indien dit interessant voor u is.

Locatie instellen

Push berichten locatie bepalen
Via de ‘location’ kunt u kiezen om uw bericht te versturen naar ‘ All users’ ofwel alle gebruikers, of kunt u een gebied selecteren om bepaalde gebruikers in een bepaald gebied te bereiken. Ons systeem is vrij nauwkeurig op tientallen meters na en kunt u via coördinaten of adresgegevens uw gebied bepalen.

Een zeer handig moment om deze functie in te zetten zijn de stille momenten bij u in het bedrijf. Denk hierbij aan de vroege ochtend, het einde van de dag, of gewoon de meest stille dag van de week. U kunt uw app gebruikers dan ook op dat moment naar uw bedrijf lokken met bijvoorbeeld een speciale actie waar men gebruik van mag maken op vertoon van uw push bericht.

Content van uw push bericht bepalen

Push berichten content bepalen

Na het kiezen van uw target groep kunt u het bericht natuurlijk extra interessant maken op drie verschillende manieren. Stel u heeft een actie op uw website staan met een product kunt u eenvoudig een link toevoegen waar het bericht naar verwijst.

Wilt u app gebruikers attenderen op een functie binnen de app dan zet u deze functie op ‘ link to a specific feature’.

Wilt u acties verzenden en moet men als gebruiker de app tonen met het bericht kunt u via ‘Send an offer’ uw eigen voucher opmaken met afbeeldingen uit de bibliotheek of uw eigen afbeelding. U heeft verschillende keuzes en kunt u binnen deze mogelijkheid een ruime actie opzetten met ook een ruime beschrijving.

Bent u klaar met uw bericht en is alles ingesteld in uw AMS voor verzending dan kunt u uw push bericht  versturen via de knop ‘Send & Schedule’ of gebruik maken van de ‘Schedule message’ knop. Met de ‘Schedule message’ knop bepaalt u helemaal zelf wanneer het bericht wordt verstuurd.

Push berichten send schedule

Tot Slot

Men kan altijd kiezen om uw berichten te willen ontvangen en kunnen teveel push berichten als storend worden gezien. Om dit te voorkomen raden wij natuurlijk aan om u goed te verdiepen in uw app gebruikers. Maak app gebruikers dan ook bewust van de mogelijkheden van het ontvangen van push berichten via uw bedrijf of website.

Ook kan het zomaar zijn dat een enkeling een bericht niet ontvangt en is het vaak vrij lastig te achterhalen waar dit aan kan liggen. Wilt u hier toch meer over weten stuur ons dan een email of neem contact met ons op. Vermeld hierbij het verstuurde push bericht en de gegevens van de app gebruiker en het betreffende toestel.

Wilt u gebruik maken van het AMS om push berichten te versturen maar komt u er niet uit hoe bepaalde instellingen werken dan helpen wij u graag met het opzetten van uw eerste bericht.

Wil je een eigen iPhone en Android app laten maken?

Neem dan contact met ons op en dan lichten wij graag alle mogelijkheden toe!