Skip to main content

Goedkope app ontwikkelaar; waar moet je op letten?

Bij het woord goedkoop denken veel mensen al snel aan iets wat minder goed is, iets negatiefs ook. “Goedkoop is toch duurkoop?” “Met goedkope producten en diensten ben je uiteindelijk toch duurder uit?” “Een goedkope app ontwikkelaar vind je toch ook alleen maar in India?”

We snappen bovenstaande gedachte heel goed, toch is het niet helemaal terrecht. Allereerst zeggen wij ook liever betaalbaar. Dit klinkt al een stuk positiever. Naast onze betaalbare prijzen verschilt onze service ook niet van een andere app ontwikkelaar. Verder hanteert iMediaStars marktconforme prijzen, echter zijn we veel minder tijd kwijt om een complete app te ontwikkelen.

Verschil in prijs per app ontwikkelaar

Waar zit dan dit grote verschil? Het grote verschil in prijzen zit voornamelijk maar in een ding. Althans als we onszelf vergelijken met app ontwikkelaars die maatwerk applicaties ontwikkelen. In een overgroot deel van de apps die we ontwikkelen gebruiken we voornamelijk functies die al zijn ontwikkelt. Oplossingen die voor een groot aantal ondernemingen genoeg mogelijkheden biedt. Hiernaast maken we gebruik van een aantal basis templates die zijn verwerkt in een zgn. app-builder zodat we een app ook snel kunnen indelen en uitwerken. Op deze manier kan elke onderneming met een kleiner budget een professionele app laten maken.

Kosten maatwerk

Een andere optie is natuurlijk maatwerk. Met een maatwerk app ga je een geheel ander traject door. Het voorwerk tot aan een ontwerp en de uiteindelijke ontwikkeling gaan in veel meer stappen. Hiernaast wil je je app ook goed testen en goed promoten. Qua tijd zet je per onderdeel dan ook veel hoger in en zijn prijzen daar natuurlijk op aangepast. Een maatwerk app kost dan ook een stuk meer en zijn bedragen van 5k – 10k – 20k euro helemaal niet gek.

De voor- en nadelen van een goedkope app ontwikkelen

Naast de vele voordelen zitten er uiteraard ook een aantal nadelen aan een goedkope app. Zo hebben wij van te voren een aantal keuzes moeten maken in de uiteindelijke werking van bepaalde functies. Dit betekent dat er heel veel wel kan maar helaas ook niet alles. Ben je uiteindelijk toch opzoek naar een uitgebreidere oplossing, of een compleet nieuwe functie met een custom ontwerp, dan zullen we dit apart moeten ontwikkelen. Dit brengt uiteraard extra kosten met zich mee.

In een aantal voorbeelden hieronder laten we graag zien wat de mogelijkheden zijn per branche. Op deze manier kom je snel en eenvoudig te weten of een app geschikt is voor jouw onderneming en doelgroep. Hiernaast vind je per branche een overzicht van de te verwachten kosten voor een complete applicatie.

Evenementen app

Event organisatie ‘X’ voert evenementen uit voor kleine tot grotere bedrijven. Voor een aantal verschillende opdrachten willen zij een app inzetten. Omdat de meeste evenementen voor een kleinere groep gebruikers is en tijdelijk wordt ingezet, zoekt men een goedkope app ontwikkelaar.

De app dient bereikbaar te zijn voor iedereen. Men ontkomt er daarom ook niet aan om een Android en iPhone app te ontwikkelen.

Doelgroep:

  • Leeftijd 20 – 60 jaar
  • > 100 gebruikers
  • Android en iPhone gebruikers

Doel van de app:

  • Informatie tonen
  • Routes tonen bij fiets- of wandeltochten
  • Prijsvragen aanbieden
  • Pushberichten sturen

Voordelen:

  • Snel inzetbaar en online in Google Play en de Apple App Store.
  • Complete oplossing met veel verschillende functies en mogelijkheden.
  • Gebruikers interactief kunnen betrekken bij een event.

Nadelen:

  • De app wordt meestal niet meer gebruikt of zelfs verwijderd nadat een event heeft plaatsgevonden.

Kostenoverzicht:

  • Eenmalige kosten Android/iPhone applicatie: 257 euro
  • Maandelijkse gebruikskosten: 39,95 euro
  • Investering eerste jaar: 736,40 euro

Meer informatie over onze evenementen app vind je hier

Radio app

Nederland en België kent een groot aantal kleine en minder bekende radiostations. Radiostations die vooral online via bijvoorbeeld een website of portal uitzenden met een vaste groep luisteraars. Deze radiostations komen veelal voort uit de interesse voor bepaalde muziek en het uitoefenen van een hobby.

Een groot aantal radiostations bestaan verder vooral uit vrijwilligers en sponsoren. Vaak is er dan ook maar een klein budget beschikbaar voor een app. Hierdoor kiezen een aantal radiostations enkel voor een Android app. In dit voorbeeld gaan we dan ook uit van een radiostation met een goedkope radio app.

Doelgroep:

  • leeftijd 18 – 55 jaar
  • > 40 gebruikers
  • Android gebruikers

Doel van de app:

  • Live radiostream aanbieden via de app
  • Programma overzicht tonen

Voordelen:

  • Android app voor 5,95 euro per maand.
  • Binnen 5 werkdagen online.
  • Groter bereik en overal te beluisteren.

Nadelen:

  • Zonder iPhone app kan een (groot) deel van je vaste luisteraars de app niet gebruiken.

Kostenoverzicht:

  • Eenmalige kosten Android applicatie: 57 euro
  • Maandelijkse gebruikskosten: 5,95 euro
  • Investering eerste jaar: 128,40 euro

Meer informatie over onze radio app vind je hier

Taxi app

Een taxibedrijf zoekt een oplossing om ritten aan te bieden via een app. Klanten moeten eenvoudig een rit kunnen boeken en ook kunnen beheren. Ritten moeten opgeslagen kunnen worden, men moet eenvoudig kunnen zien welke opties er zijn, welke chauffeurs beschikbaar zijn en hoe lang men moet wachten.

Door de concurrentie van bijvoorbeeld Uber wilt men op deze manier meer klanten bereiken. Aangezien een groot deel van alle klanten een smartphone bezit is dit dan ook een handige oplossing.

Doelgroep:

  • 22 – 60 jaar
  • > 100 gebruikers
  • Android en iPhone gebruikers

Doel van de app:

  • Boeken/beheren van ritten
  • Kiezen van chauffeur/voertuig
  • Contant of digitale betalingen kunnen doen
  • Overzicht van ritten tonen met route

Voordelen:

  • Compleet systeem met ritten overzicht en betalingen.
  • Uitgebreide demo om alles eerst goed te kunnen testen.

Nadelen:

  • Ontbreekt een gewenst onderdeel zullen we dit apart moeten ontwikkelen. Dit brengt extra kosten met zich mee.

Kostenoverzicht:

  • Eenmalige kosten Android/iPhone applicatie: 257 euro
  • Maandelijkse gebruikskosten: 39,95 euro
  • Extra uitbreiding taxi module: 99 euro
  • Investering eerste jaar: 835,40 euro

Meer informatie over onze taxi app vind je hier

Kerk app

Waar men vroeger vooral gebruik maakte van contant geld voor een collecte en een kerkblad op papier, kun je dit tegenwoordig goed verwerken in een kerk app. Aangezien een groot deel van de kerkgemeenschap een smartphone bezit ontkomt een kerk niet dan ook niet meer aan het inzetten van een app.

In dit voorbeeld gaan we uit van een kerk die naast onze standaard functies een aantal extra uitbreidingen wilt in de app. Zo wilt men dat leden elkaar eenvoudig kunnen vinden en bepaalde informatie kan uitwisselen zoals persoonlijke gegevens en verjaardag. Hiernaast moet men (zit)plaatsen kunnen reserveren in de app voor diensten en verschillende bijeenkomsten.

Doelgroep:

  • 18 – 75 jaar
  • > 200 gebruikers
  • Android en iPhone gebruikers

Doel van de app:

  • informeren en betrekken van leden
  • digitaal collecteren
  • ledenbestand beheren
  • Reserveren voor diensten en studies

Voordelen:

  • Complete app met extra uitgebreide functies.
  • Alles op een plek inzichtelijk in een app.

Nadelen:

  • Bepaalde uitbreidingen brengen extra kosten met zich mee.

Kostenoverzicht:

  • Eenmalige kosten Android/iPhone applicatie: 257 euro
  • Maandelijkse gebruikskosten: 39,95 euro
  • Uitbreiding ledenbestand: 99 euro
  • Uitbreiding reserveren: 349 euro
  • Investering eerste jaar: 1184,40 euro

Meer informatie over onze kerk app vind je hier

Kappers app

Een kapperszaak wilt een betere bereikbaarheid en zichtbaarheid creëren naast de bestaande website. Aangezien de meest belangrijke informatie al op de website is te vinden moet de app wel iets extra’s bieden. Klanten moeten de app natuurlijk blijven gebruiken en niet gelijk verwijderen na een bezoek. Om dit op te lossen kiest men voor een uitgebreide spaarkaart. Klanten kunnen per bezoek een aantal punten ontvangen en deze punten inwisselen voor gadgets of zelfs een gratis knipbeurt bij een volle spaarkaart.

Doelgroep:

  • Leeftijd 16 – 55 jaar
  • > 100 gebruikers
  • Android en iPhone gebruikers

Doel van de app:

  • Overzicht diensten tonen
  • Klanten kunnen sparen
  • Pushberichten versturen met aanbiedingen
  • Afspraken maken

Voordelen:

  • Complete oplossing met een uitgebreide spaarkaart.
  • Gebruikers moeten de app behouden om te kunnen sparen.
  • Acties en promoties worden door behoud van de app beter ontvangen.

Nadelen:

  • Een uitgebreide spaarkaart brengt extra kosten mee (standaard spaarkaart = gratis).

Kostenoverzicht:

  • Eenmalige kosten Android/iPhone applicatie: 257 euro
  • Maandelijkse gebruikskosten: 39,95 euro
  • Uitgebreide spaarkaart: 179 euro
  • Investering eerste jaar: 915,40 euro

Meer informatie over onze kappers app vind je hier

Makelaars app

Een makelaarskantoor wilt naast de bestaande website en Social Media kanalen nog meer bereik behalen in de omgeving. Mogelijk is een app hiervoor de juiste oplossing. Hiermee kan men (potentiële) klanten beter bedienen, informeren en vast houden.

Door gebruik te maken van een app kan men makkelijk en snel door het grote aanbod van woningen navigeren. Hiernaast kan men een favorieten lijst aanmaken en woningen bewaren. Verder wilt men pushberichten sturen waar klanten zich special voor kunnen aanmelden. Dit zodat men enkel berichten ontvangt waar men zich voor heeft aangemeld.

Doelgroep:

  • 25 – 55 jaar
  • > 100 gebruikers
  • Android en iPhone gebruikers

Doel van de app:

  • Tonen van woningen
  • Beheren/filteren van woningen
  • Direct contact
  • Afspraken maken

Voordelen:

  • Uitgebreide applicatie met alle benodigde functies.
  • Snel kunnen navigeren tussen functies en aanbod woningen zonder trage laadtijden.
  • Altijd op de hoogte van nieuwe woningen via pushberichten.

Nadelen:

  • Woningen dienen handmatig te worden ingevoerd/bijgehouden in het app systeem.
  • Uitgebreide API koppeling is mogelijk maar dient apart gemaakt te worden. Dit brengt extra kosten met zich mee.

Kostenoverzicht:

  • Eenmalige kosten Android/iPhone applicatie: 257 euro
  • Maandelijkse gebruikskosten: 39,95 euro
  • Uitbreiding tonen woningen 179 euro
  • Investering eerste jaar: 915,40 euro 

Meer informatie over onze makelaars app vind je hier

Health app

Voedingsdeskundige Linda maakt momenteel enkel gebruik van een WordPress website en Social Media. Op haar website geeft ze tips en plaatst ze regelmatig blogs. Hiernaast verkoopt ze online producten via een WooCommerce oplossing. Via Social Media geeft ze regelmatig tips voor een gezonde levensstijl en promoot ze regelmatig producten om klanten te trekken naar de website.

Om dit verder uit te bouwen wilt Linda een app lanceren. Met de app wilt ze haar producten meer onder de aandacht brengen. Hiernaast wilt ze berichten en tips versturen via persoonlijke pushberichten. Is de app een succes dan wilt Linda de app uitbreiden zodat men via een persoonlijk account voedingsschema’s kan volgen en direct een op een vragen kan stellen.

Doelgroep:

  • 18 – 50 jaar
  • > 100 gebruikers
  • Android en iPhone gebruikers

Doel van de app:

  • Delen van tips
  • Verkopen van producten via de app
  • Persoonlijke pushberichten versturen

Voordelen:

  • Extra verkoopkanaal via de app = groter bereik.
  • App gebruikers behouden de app sneller door extra promoties/tips en persoonlijke berichten.

Nadelen:

  • Een app met aparte content brengt extra werk met zich mee = meer tijd.

Kostenoverzicht:

  • Eenmalige kosten Android/iPhone applicatie: 257 euro
  • Maandelijkse gebruikskosten: 39,95 euro
  • Uitbreiding persoonlijke pushberichten 39 euro
  • Investering eerste jaar: 775,40 euro 

Meer informatie over onze health app vind je hier

Horeca app

Een afhaalrestaurant wilt bestellingen en eventueel het bezorgen geheel in eigen beheer behouden. Momenteel maakt men gebruik van een online bezorgdienst. De kosten zijn gestegen en is men erg benieuwd of een eigen applicatie voor een verbetering van de omzet kan zorgen.

Hiernaast wilt men de app ook inzetten voor speciale promoties en klanten de mogelijkheid bieden om te kunnen sparen.

Doelgroep:

  • 18 – 60 jaar
  • > 250 (vaste) gebruikers
  • Android en iPhone gebruikers

Doel van de app:

  • Aanbieden van promoties
  • Verkopen van maaltijden via de app
  • Klanten laten sparen voor extra promoties

Voordelen:

  • Met een eigen app heb je alles in eigen beheer.
  • Door middel van online sparen behouden klanten de app en worden promoties hierdoor beter ontvangen.

Nadelen:

  • De applicatie zal goed in de markt gezet moeten worden. Er zal tijd en ruimte vrij gemaakt moeten worden voor promotie.

Kostenoverzicht:

  • Eenmalige kosten Android/iPhone applicatie: 257 euro
  • Maandelijkse gebruikskosten: 39,95 euro
  • Uitgebreide all-in-one commerce oplossing 299 euro
  • Investering eerste jaar: 1035,40 euro 

Meer informatie over onze horeca app vind je hier

Samenwerken met een goedkope app ontwikkelaar? Het kan echt!

Een app ontwikkelen door een goedkope app ontwikkelaar is een prima oplossing voor verschillende branches met een kleiner budget. Hiernaast is onze oplossing ook erg geschikt om eerst goed kennis te maken met het inzetten van een eigen applicatie. Op deze manier kom je er snel achter of er daadwerkelijk behoefte is aan een eigen applicatie zonder vast te zitten aan een grote investering.

Je kunt zelfs eerst overwegen om te starten met een Android app om nog meer kosten te besparen. Is je app eenmaal succesvol dan kun je alsnog uitbreiden met een iPhone app zodat je goed bereikbaar bent voor een breder publiek.

goedkope app ontwikkelaar imediastars

© 2024 iMediaStars. Alle Rechten Voorbehouden.