Succesvol pushberichten versturen naar je doelgroep

By 12 januari 2015 Nieuws
Delen
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

We hadden al een video online gezet waarin je kunt zien hoe eenvoudig het is om pushberichten te versturen naar je doelgroep via het iMediaStars platform, maar hoe zorg je er nou voor dat je een zo goed mogelijk rendement uit je pushberichten haalt?

In dit artikel vind u een aantal waardevolle tips over hoe u pushberichten het beste kunt inzetten voor uw onderneming.

1 Let op het tijdstip dat u het pushbericht verstuurd

Uw doelgroep zit als ze net wakker zijn waarschijnlijk niet te wachten op een bericht over een gratis welkomst drankje. Tenzij ze natuurlijk een vervelende nadorst hebben ;-}
Het is belangrijk om uw pushberichten goed te timen. Zo zal bijvoorbeeld een aanbieding over korting op belegde broodjes het beter doen rond het middag uur dan savonds.

2 Maak gebruik van Geofencing

Heeft uw onderneming een landelijke dekking van verschillende ketens of heeft u slechts 1 enkele vestiging? In het laatste geval is het verstandig om uw aanbieding alleen te versturen naar die personen die daar ook daadwerkelijk gebruik van kunnen maken. Wanneer u bijvoorbeeld een bericht verstuurd over de daghap van vandaag en uw restaurant bevind zich in Amsterdam, zorg er dan voor dat u de gebruikers die niet in de regio zijn en hier dus ook geen gebruik van kunnen maken niet gaat spammen en dat ze deze aanbieding dan ook niet ontvangen. U kunt dit eenvoudig toepassen door middel van het gebruik van geofencing. Ook kunt u bijvoorbeeld eenvoudig een bericht sturen naar gebruikers die zich dicht bij uw onderneming bevinden. Bijvoorbeeld: Heb je het ook zo koud? Wij hebben de erwtensoep al voor je klaar staan .

Meer over het gebruik van geofencing lees je hier.

3 kort en krachtig

Probeer de boodschap zo kort en krachtig mogelijk te houden. Gebruik liever een sterke pakkende headline en of afbeelding, en maak gebruik van de mogelijkheid om je bericht door te sturen naar een actie pagina op je website waarop je de actie in zijn geheel uit legt, dan dat je complete teksten gaat versturen. Een gemiddeld persoon krijgt vandaag de dag zoveel informatie te verwerken dat ze hier selectief mee om gaan zorg er dus voor dat je meteen hun aandacht grijpt.

4 Voorkom spammen

Verstuur niet te vaak pushberichten naar je doelgroep of het zal een averechts effect gaan hebben. Probeer u te verplaatsen in uw doelgroepen vraag u zelf af of de informatie die u verstuurd, u die zelf ook zou willen ontvangen. Zou u zelf ook bijvoorbeeld elke dag de dagschotel van een restaurant willen ontvangen? Of zou u zelf ook liever af en toe op de hoogte worden gehouden van speciale kortingen en of thema avonden?
Vaak is het met pushberichten zo dat minder juist meer is. Als u uw doelgroep overspoelt met nutteloze informatie dan is de kans groot dat ze de app van hun telefoon halen en dat u ze nooit meer in uw onderneming zult zien, terwijl als u ze af en toe voorziet van een “buitenkansje” dan is de kans juist groot dat ze zich naar uw onderneming zullen snellen.

We hopen dat deze tips u gaan helpen met het opzetten van een succesvolle pushbericht campagne. Mocht u nog meer vragen hebben over het gebruik of succesvol inzetten van pusherichten? Neem dan gerust contact met ons op of laat hieronder een bericht achter.

Laat een reactie achter

Aanmelden nieuwsbrief


×
Hallo, ik ben Michael van iMediaStars. Kan ik je ergens mee van dienst zijn?