Succesvol pushberichten versturen naar je doelgroep

By 12 januari 2015 augustus 22nd, 2019 Nieuws
Delen
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

 

Dit nieuwsbericht is op 22 augustus 2019 geupdate.

We hebben eerder een video online gezet waarin je kunt zien hoe eenvoudig het is om pushberichten te versturen naar je doelgroep via het iMediaStars Business App platform. Maar hoe zorg je er nou voor dat je een zo goed mogelijk rendement uit je pushberichten haalt?

In dit nieuwsbericht vind je een aantal waardevolle tips over hoe u pushberichten het beste kunt inzetten voor uw onderneming.

1. Let op het tijdstip dat u het pushbericht verstuurd

Jouw doelgroep zit als ze net wakker zijn waarschijnlijk niet te wachten op een bericht over een gratis welkomst drankje. Tenzij ze natuurlijk een vervelende nadorst hebben ;-}
Het is belangrijk om uw pushberichten goed te timen. Zo zal bijvoorbeeld een aanbieding over korting op belegde broodjes het beter doen rond het middag uur dan savonds.

2. Maak gebruik van Geofencing

Heeft jouw onderneming een landelijke dekking van verschillende ketens of heeft u slechts 1 enkele vestiging? In het laatste geval is het verstandig om aanbieding alleen te versturen naar die personen die daar ook daadwerkelijk gebruik van kunnen maken. Wanneer je bijvoorbeeld een bericht verstuurd over de daghap van vandaag en uw restaurant bevind zich in Amsterdam, zorg er dan voor dat je de gebruikers die niet in de buurt zijn niet gaat spammen en deze aanbieding dan ook niet ontvangen. Je kunt dit eenvoudig toepassen door middel van het gebruik van geofencing. Ook kun je bijvoorbeeld eenvoudig een bericht sturen naar gebruikers die zich dicht bij jouw onderneming bevinden. Bijvoorbeeld: “Heb je het ook zo koud? Wij hebben de erwtensoep al voor je klaar staan”.

3. kort en krachtig

Probeer de boodschap zo kort en krachtig mogelijk te houden. Gebruik liever een sterke pakkende headline en of afbeelding. Maak gebruik van de mogelijkheid om je bericht door te sturen naar een actie pagina op je website waarop je de actie in zijn geheel uit legt, dan dat je complete lange teksten gaat versturen. Een gemiddeld persoon krijgt vandaag de dag zoveel informatie te verwerken dat ze hier selectief mee om gaan. Zorg er dus voor dat je meteen alle aandacht grijpt.

4. Voorkom spammen

Verstuur niet te veel pushberichten naar je doelgroep of het zal een averechts effect gaan hebben. Probeer je te verplaatsen in de doelgroepen en vraag je zelf af of de informatie die je verstuurd zelf ook zou willen ontvangen. Zou je zelf ook bijvoorbeeld elke dag de dagschotel van een restaurant willen ontvangen? Of zou je zelf ook liever af en toe op de hoogte worden gehouden van speciale kortingen en of thema avonden?

Vaak is het met pushberichten zo dat minder juist meer is. Als je jouw doelgroep overspoelt met nutteloze informatie dan is de kans groot dat ze de app van hun telefoon halen en dat je ze nooit meer terug zult zien, terwijl als je ze af en toe voorziet van een “buitenkans” de kans juist groot dat ze zich naar jouw onderneming zullen snellen.

We hopen dat deze tips je gaan helpen met het opzetten van een succesvolle pushbericht campagne. Heb je nog meer vragen hebben over het gebruik of succesvol inzetten van pusherichten? Neem dan gerust contact met ons op.

Geef een reactie

Aanmelden nieuwsbrief


© 2019 iMediaStars. Alle Rechten Voorbehouden.