Skip to main content

Pushberichten versturen: zo bereik je jouw doelgroep effectief

Als ondernemer is het versturen van pushberichten via ons app platform een geweldige manier om jouw doelgroep te bereiken. Het is een effectieve manier om klanten op de hoogte te houden van aanbiedingen, kortingen en andere belangrijke informatie over jouw onderneming.

Echter, om een optimaal rendement uit jouw pushberichten te halen, is het belangrijk om een goede strategie te hebben. In dit artikel vind je waardevolle tips over hoe je pushberichten effectief kunt inzetten om jouw onderneming te laten groeien en om ervoor te zorgen dat jouw klanten/gasten tevreden blijven.

1. Let op het tijdstip dat je het pushbericht verstuurt

Jouw doelgroep zit als ze net wakker zijn waarschijnlijk niet te wachten op een bericht over een gratis welkomst drankje. Tenzij ze natuurlijk een vervelende nadorst hebben ;-} Het is belangrijk om jouw pushberichten goed te timen. Zo zal bijvoorbeeld een aanbieding over korting op belegde broodjes het beter doen rond het middaguur dan ’s avonds laat.

2. Maak gebruik van geofencing

Heeft jouw onderneming meerdere vestigingen verspreid over het land of slechts één enkele vestiging? In het laatste geval is het verstandig om aanbieding alleen te versturen naar die personen die daar ook daadwerkelijk gebruik van kunnen maken. Als je bijvoorbeeld een bericht verstuurt over de daghap van vandaag en jouw restaurant zich in Amsterdam bevindt, zorg er dan voor dat je de gebruikers die niet in de buurt zijn niet lastigvalt met spam en deze aanbieding dus niet ontvangen. Je kunt dit eenvoudig toepassen door middel van het gebruik van geofencing. Zo kun je bijvoorbeeld eenvoudig een bericht sturen naar gebruikers die zich dicht bij jouw onderneming bevinden. Bijvoorbeeld: “It’s cold outside! Maar maak je geen zorgen, wij hebben de perfecte oplossing: een warme kom erwtensoep staat al voor je klaar.”.

3. Kort en krachtig

Probeer de boodschap zo kort en krachtig mogelijk te houden. Gebruik liever een sterke pakkende headline en of afbeelding. Maak gebruik van de mogelijkheid om je bericht door te sturen naar een actiepagina op jouw website waarop je de actie in zijn geheel uitlegt, dan dat je complete lange teksten gaat versturen. Mensen worden tegenwoordig overspoeld met informatie en gaan hier dan ook selectief mee om. Zorg er dus voor dat je meteen alle aandacht grijpt.

4. Voorkom spam en teveel herhalingen

Verstuur niet te veel pushberichten naar jouw doelgroep of het zal een averechts effect gaan hebben. Probeer je te verplaatsen in de doelgroepen en vraag jezelf af of de informatie die je verstuurt zelf ook zou willen ontvangen. Zou je zelf ook bijvoorbeeld elke dag de dagschotel van een restaurant willen ontvangen? Of zou je zelf ook liever af en toe op de hoogte worden gehouden van speciale kortingen en/of thema avonden?

Vaak geldt voor pushberichten: less is more. Als je jouw doelgroep overspoelt met nutteloze informatie, is de kans groot dat ze jouw app verwijderen en nooit meer terugkeren. Maar als je hen af en toe voorziet van een unieke aanbieding, is de kans juist groot dat ze naar jouw onderneming zullen komen.

We hopen dat deze tips je gaan helpen met het opzetten van een succesvolle pushbericht campagne. Heb je nog meer vragen hebben over het gebruik of succesvol inzetten van pushberichten? Neem dan gerust contact met ons op.

© 2024 iMediaStars. Alle Rechten Voorbehouden.