Waarom uw restaurant een app nodig heeft

By 1 december 2014 App maken, Nieuws
Horeca App iMediaStars
Delen
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Heeft u thuis ook een lade vol met menukaarten van restaurants? En wanneer u dan voor uw familie een order wilt plaatsen vind u het dan ook lastig om de juiste menukaart er tussen uit te vissen en komt u er dan achter dat het nummer niet meer werkt of de menukaart verouderd is? Heeft u er ook een hekel aan om telefonisch te moeten bestellen? Dan bent u in elk geval niet de enigste en steeds meer restaurant eigenaren beginnen dit te begrijpen, horeca ondernemingen lopen voorop tijdens de mobiele revolutie die nu gaande is.

Recent onderzoek toont aan dat restaurants en horeca gelegenheden die geen mobiel geoptimaliseerde website of app hebben waarmee online besteld kan worden minder omzet draaien dan wanneer ze dit wel op orde hebben.

Het is nu hoog tijd om uw restaurant te voorzien van een horeca app of u laat geld liggen

restaurant app

Laat een app maken die mobiel bestellen gemakkelijk maakt

Het aanbieden van een responsive website of een mobiele app is goed voor uw omzet. Statistieken laten zien dat consumenten vaker eten bestellen als er een mobiele app is, het logo van uw restaurant staat dan ook huisvast in hun telefoon, en dat wanneer ze bestellen ze ook meer bestellen omdat ze eenvoudiger kunnen navigeren over het menu. Ook kunnen ze orders eenvoudig aanpassen, extra toppings selecteren en bovenal is het een stuk rustiger om via een app te bestellen dan om telefonisch boven het geluid van een restaurant uit te moeten komen.
Wanneer u in het bezit bent van een horeca app voor uw restaurant kunt u eenvoudig uw menukaart aanpassen, uw klant op speciale aanbiedingen wijzen, week of dag aanbiedingen plaatsen en een spaarsysteem toevoegen waardoor uw klanten blijven terugkomen. Uw klanten hoeven ook nooit bang te zijn dat iets niet meer leverbaar is omdat ze via de app altijd een geüpdatet menu voorgeschoteld krijgen. Ook zien uw gasten foto’s van de gerechten, zodat ze exact weten wat ze op hun bordje krijgen.

Er zijn nog meer goede functies voor de horeca app

Zo kunnen uw gasten bijvoorbeeld eenvoudig een tafel reserveren via de app en besparen ze hiermee zichzelf maar ook vooral u een telefoongesprek. Via geofencing kunt u alle gebruikers van de app die in de buurt zijn een speciale aanbieding sturen of kunt meer van uw gasten te weten komen door ze bijvoorbeeld een enquête te laten invullen in de app. De mogelijkheden van een restaurant of horeca app zijn werkelijk eindeloos.

Restaurants gaan mee in de mobiele trend

Restaurants zijn al toonaangevend als het gaat om eigen apps. Op dit moment heeft ongeveer 20% van alle restaurants een eigen app waarmee gebruikers eenvoudig gerechten kunnen bestellen. 70% van de restauranteigenaren verwacht in de toekomst apps te gaan inzetten voor hun onderneming.
Is uw restaurant ook toe aan een eigen app of wilt u meer informatie?

Wilt u meer weten neem dan vrijblijvend contact met ons op!

2 Comments

Laat een reactie achter

Aanmelden nieuwsbrief


×
Hallo, ik ben Michael van iMediaStars. Kan ik je ergens mee van dienst zijn?