Waarom een app laten maken

By 6 maart 2014 App maken, Nieuws
Delen
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Waarom een app laten maken?

Waarom een app laten maken?

Een mobiele applicatie is geen trend of modeverschijnsel!

Als ondernemer moet u keuzes maken. Veel ondernemers denken dat een mobiele applicatie een grote investering is of zij zien het voordeel van een mobiele applicatie niet.

Wij helpen u uit de droom, een app is betaalbaar en zeker geen trend of modeverschijnsel maar net als een website onmisbaar in deze tijd.

Wat kost een app en wat levert het op? Wij leggen het met alle plezier uit:

U wilt een app laten maken. Uw app wordt opgenomen in de appstores (Android en IOS). Gefeliciteerd! Het begin is er maar wat nu?

Een logische volgende stap is de applicatie onder de aandacht brengen. Begin gewoon simpel en eenvoudig bij uw vaste klanten! Zij kennen u en de gun factor is aanwezig.

‘Download na deze aankoop onze app, zo blijf je op de hoogte van alle ontwikkelingen en loop je onze acties nooit mis’. U zal zien dat de meesten bereid zijn de applicatie te downloaden. Of dit over 1 of 2 jaar nog zo is kunnen wij niet voorspellen. Wel kunt mensen triggeren met bijvoorbeeld een actie: download nu onze app en krijg de eerste 2 spaarpunten kado!

Ondertussen is de app door uw klant gedownload en wij kunnen alvast melden dat deze hoogstwaarschijnlijk in dit toestel blijft. Dit betekent dus ook automatisch dat uw bedrijfslogo elke keer voorbij komt wanneer iemand door zijn of haar telefoon aan het bladeren is.

RESULTAAT: Top of mind bij de gebruiker

Na een tijd heeft de helft van de vaste klanten de app gratis gedownload uit de store. Je kijkt naar het aantal downloads en vindt dat er nog wel een flink aantal bij mogen.

De applicatie is volledig geïntegreerd met Social Media.Misschien wordt het tijd voor een leuke Facebook actie? De app biedt de mogelijkheid een foto te uploaden. De actie kan bijvoorbeeld zijn: Stuur ons een foto waarop te zien is hoe ‘blij’ je bent met je nieuwe trui (kledingzaak) of: Stuur een foto met je te gekke kapsel (kapper). De ingezonden foto’s kunnen vervolgens geplaatst worden in de fotogalerij in de app maar ook op  Facebook. Uit alle foto’s wordt de leukste gekozen en diegene wint een kado of korting. Deze actie kan op Facebook gepubliceerd worden, dit bepaalt u zelf als ondernemer. Zodra mensen erop gaan reageren en in foto’s getagt worden dan verschijnt dit ook op hun page. Anderen willen ook wel kans maken op een kado of korting. Zij downloaden de app en sturen een foto in.

RESULTAAT: weer 10+ nieuwe downloads en een hoop naamsbekendheid en een flink aantal nieuwe volgers.

Even later heb je een borrel, genoeg redenen voor feestjes vinden wij: kerstborrel, vrijdagmiddagborrel, borrel om de maand af te sluiten. Gelijk heb je een reden om een push bericht te versturen. Al snel kom je erachter dat je de tekst in een flyer-format kan plakken. Binnen enkele minuten heb je dus in plaats van platte tekst een mooie opmaak/uitnodiging die je naar iedereen kan versturen. Men kan gelijk aangeven of ze komen en zien wie er van hun vrienden komen en het weer delen, want iedereen moet toch zien dat ze bij jullie op de borrel gaan (Dit alles is mogelijk omdat het allemaal gekoppeld is met social media)

RESULTAAT: meer volgers, grotere opkomst bij de borrel. Oooh ja, men mocht nog een introducé meenemen, potentiële klanten lopen er dus straks genoeg!

We hebben het nog helemaal niet gehad over QR coupons. De geleverde QR coupon door iMediaStars hangt bij de balie. Na elke aankoop mag men scannen. Dit kan maar 1 keer want we hebben ingesteld dat dit eens per 24 uur kan! zo voorkomen we misbruik en mensen hoeven niet zo’n onhandig spaarpasje mee te nemen. De portemonnee kan dat niet aan en men vergeet het vaak. Wij kunnen je vertellen dat mensen dol zijn op sparen. Alle supermarkten hebben dit ondertussen wel bewezen. Er zullen er ook zeker een aantal zijn die dit willen delen, ook daar is aan gedacht want dit kan allemaal gewoon!!

RESULTAAT: meer herhalingsbezoeken, mogelijk nog een paar extra downloads en sowieso veel naamsbekendheid!

Afspraken maken of vragen stellen gebeurt in veel gevallen niet meer per telefoon. We breiden de service uit en zorgen dan men via het contactformulier contact op kan nemen of toch gewoon met 1 klik kan bellen.

RESULTAAT: uitbreiding van de klanten database (email /telefoonnummer etc.)

Nog meer leads genereren? U maakt heel eenvoudig een lead formulier aan. De beste en meest nuttige info moet je halen bij je klanten. Stel ze bijvoorbeeld 4 vragen en zet erbij dat er een gratis product verloot wordt onder alle inzendingen. Weer een stimulans om deel te nemen voor de klanten en u heeft een hoop extra info.

Voorbeeldvraag: Wat vindt je belangrijk bij een aankoop? (open vraag)

Hoeveel geef jij gemiddeld uit bij de aanschaf van product x? (meerkeuze vraag)

RESULTAAT: Mailadressen erbij voor de nieuwsbrief en direct inspelen op de behoefte of de vragen die u uitgezet hebt. Want laten we eerlijk zijn; als iedereen een glas water wenst bij de aanschaf van het product dan regelen we dat toch gewoon? Service boven alles!

Over de nieuwsbrief gesproken… uw nieuwsbrief aanmeldingen groeien ook want iedereen kan zich inschrijven via de app.

RESULTAAT: meer volgers, meer bekendheid

Fanwall: We hoeven niet uitgebreid uit te leggen dat mond-op-mond reclame het goed doet. Iens.nl is een prachtig voorbeeld. Mensen zijn kuddedieren. Als iedereen vol lof is over de service of het fijne product dan zijn ze niet te beroerd dit te delen. Ja, mensen kunnen ook slechte berichten posten? Tja, misschien ook eens goed om te horen wat er beter kan. Maakt iemand het echt te bont dan kan je dit bericht gewoon verwijderen in tegenstelling tot publieke sites.

RESULTAAT: inzage van meningen, hierop in kunnen spelen, tevreden klanten enzovoort.

Tot Slot:

Er zijn natuurlijk een hoop functies meer zoals een youtube kanaal of muziektracks voor in de wachtkamer.  Een overzicht van alle mogelijkheden vindt u op ons app functie overzicht.. Je hebt de mogelijkheid tot ALLE functies en kunnen bepaalde mogelijkheden later toegevoegd worden.

Met ons eenvoudige CMS systeem kun je de app zelf beheren. Wij helpen d.m.v. tutorials welke je treft via Youtube.

Wij zijn er ook zeker om te helpen en ondersteunen als dit nodig is. Onze service gaat verder: wij leveren promo materiaal en blijven continue meedenken

De meeste handelingen hebben dus een positief gevolg. Maar hoe weet u eigenlijk welke handeling effectief is? Ook hier hebben we aan gedacht want behalve het aantal downloads kun je ook zien wat de resultaten per actie zijn. Hoe vaak is een QR code verzilverd en wat is het bereik geweest en meer….

Wacht u af of bent u de concurrentie een stapje voor? Neem vandaag nog vrijblijvend contact met ons op om te zien wat wij voor uw onderneming kunnen betekenen.

Neem contact op

Laat een reactie achter

Aanmelden nieuwsbrief


×
Hallo, ik ben Michael van iMediaStars. Kan ik je ergens mee van dienst zijn?