Social Media Tips voor Bedrijven

By 7 mei 2015 oktober 2nd, 2018 Nieuws, SEO
Delen
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

SOCIAL MEDIA TIPS VOOR BEDRIJVEN

Social Media, tegenwoordig niet meer weg te denken voor elk bedrijf die naast het hebben van een website ook bekendheid genereren via diverse Social Media kanalen. iMediaStars zet dan ook graag de Social Media tips voor bedrijven op een rij omdat het bij het hebben van verschillende accounts op deze sites natuurlijk niet op houdt.

iMediaStars helpt je met jouw onderneming graag een stukje op weg in het grote aanbod van allerlei Social Media kanalen, maar ook omdat je hier gemakkelijk jouw website of app die je misschien wel door ons hebt laten ontwikkelen kan tonen. Hiermee creeër je al snel meer bezoekers op jouw website of vergroot je het aantal downloads voor jouw bedrijfsapp.

Door je bedrijf op de kaart te zetten via Social kanalen heb je sterke tools in handen. Niet alleen voor veelal gratis promotie van je bedrijf, website of bedrijfsapp, maar ook door je vindbaarheid in zoekmachines die naar je bedrijf leiden. Laat je je bezoekers ook nog interactief deelnemen aan je kanaal, dan heb je als snel goud in handen.

Lees hieronder dan ook onze Social Media tips voor bedrijven.

Waarom Social Media

Als bedrijf wil je natuurlijk meer bekendheid, je klanten informeren en alvast een kijkje in het bedrijf weggeven als eerste kennismaking naast je website. Maar ook adverteren, nieuwe collectie’s tonen en discussie’s starten zijn mogelijkheden om deze kanalen te gebruiken.

Als je de hedendaagse mobiele trends dan ook bekijkt en ziet dat tegenwoordig iedereen een smartphone met internet bezit, dan wordt het een must om een aantal Social Media accounts aan te maken als bedrijf in deze tijd. Als je jezelf hiernaast ook nog bedenkt hoevaak men in openbaar vervoer, wachtkamers of in school- of werkpauze’s Facebook of Instagram afspeurt zou het toch mooi zijn als je daar als bedrijf ook voorbij kan komen in het scherm.

Door een vaste groep volgers op te bouwen creeër je al snel een steeds groter groeiende groep van nieuwe volgers en zal je zien dat je met de juiste posts en activiteiten vanzelf gevonden wordt en dus ook vanzelf bij potentiele klanten in beeld kan verschijnen.

Social Media Opbouwen

Je zal zelf wel wat werk moeten verzetten en vraag je dan als bedrijf af met welk doel je jouw Social Media kanalen gaat inzetten. Lijkt het je niks kijk dan of er iemand is in je bedrijf die het wilt doen en met flinke regelmaat van zich laat horen.

Gebruik Social Media niet alleen om je nieuwste product te tonen. Volgers vinden het leuk om een nieuw product te zien, maar hiernaast houden zij ook van entertainment en interactie op je kanaal. Volgers zien ook graag de menselijke kant achter een bedrijf op Social Media. Door zelf deel te nemen aan de activiteit van andere kanalen, net als jouw gebruikers doen in jouw kanaal, zorg je voor beweging en laat je als bedrijf zien dat je ook aanwezig bent en toon je tevens een menselijke kant. Zorg dan ook dat je likes uitdeelt, een bericht van een ander bedrijf durft te sharen of retweet, en zet een keer een foto online van personeel of jezelf als eigenaar met een bedrijfsuitje.

Welke Social Media kiezen

Tegenwoordig zijn er zoveel soorten Social Media, maar wil je natuurlijk een groot bereik halen met een grote groep volgers. Vraag je dan ook af welke soorten je wilt gebruiken. Door de meest bekende Social Media te gebruiken heb je al gemakkelijk een flink aantal sterke promotie kanalen. Er zijn ook genoeg minder bekende Social sites maar naast de weinig gebruikers hebben deze vaak ook weinig toegevoegde waarde voor je vindbaarheid in zoekmachines.

Bezit je een kledingzaak of ben je stylist dan kan je veel afbeeldingen plaatsen met de nieuwste mode en trends op Instagram of Pintrest. Heb je een korte boodschap of stel je je klanten graag op de hoogte van de nieuwste collectie gebruik dan Twitter. Laat je klanten kiezen uit 2 nieuwe producten en vraag welke zij zouden aanschaffen op Facebook of laat ze meedoen aan een actie. Ben je regelmatig opzoek naar nieuw personeel maak dan een profiel aan op LinkedIn. Verder doe je er ook zeer verstandig aan filmpjes te posten op Youtube.

social media tips imediastars

Social Media Gebruiken

Als je als bedrijf overal bent ingeschreven kan je eindelijk aan de slag. Het posten kan bijna beginnen maar krijg je als eerst de keuze vrienden, meestal uit een email lijst, uit te nodigen. Met de eerste kring van vrienden en de eerste post komen de eerste likes en reacties binnen, en juist dit kan je kanaal een boost geven als je dit vasthoudt.

Laat je dan ook niet gelijk gek maken met allerlei advertentie mogelijkheden voor nog meer likes op bijvoorbeeld Facebook, maar zorg voor fans die niet alleen in je lijst staan maar ook deelnemen aan discussie’s, polls of actie’s. Een grote groep volgers staat misschien wel professioneel, maar de helft minder aan volgers waarvan een groot deel ook nog deelneemt aan je kanaal zorgt ervoor dat Google je ook nog eens een boost kan geven in de zoekmachine.

Vooral Facebook hecht waarde aan interactie met je posts en volgers en minder aan het aantal stilstaande volgers, ook wel lurkers genoemd. Denk ook eens aan alle bedrijven die jij een like hebt gegeven in het verleden, hoe vaak klik je elk bedrijf aan? De meeste Facebook gebruikers blijven vooral op hun ‘wall’ en hier wil je als bedrijf graag tussen staan. Beperk dan ook het aantal lurkers.

Tot Slot

Heb je een bedrijfsapp of website dan raden wij je altijd aan deze te koppelen met elk Social Media kanaal van jouw onderneming. Heb je deze koppeling nog niet helpt iMediaStars je graag op weg om dit te realiseren.

In het volgende Blog leg ik graag uit hoe je Social Media in combinatie met de Google zoekmachine beter in kan zetten.

Ben je net begonnen met Social Media, ben je klant van iMediaStars en wil je meer tips en informatie om jouw Social Media beter in te zetten, neem dan vrijblijvend contact met ons op!

Neem contact op

Geef een reactie

Aanmelden nieuwsbrief


© 2019 iMediaStars. Alle Rechten Voorbehouden.