Skip to main content

App promoten: tips en tricks voor ondernemers

Veel ondernemers lopen er tegenaan: het promoten van je bedrijf, website en app is een belangrijk terugkerend onderdeel om potentiële nieuwe klanten te bereiken. In dit artikel richten we ons graag op het promoten van de app, hoewel deze tips ook toegepast kunnen worden op je website.

Lancering van je bedrijfsapp

Het is zover, de app staat in de appstore van Google Play en in de Apple App Store. Je wilt natuurlijk zoveel mogelijk downloads en het liefst een grote groep vaste gebruikers creëren. De inrichting van de appstore is de eerste stap en hebben wij ook in dit artikel uitgebreid uitgelegd hoe je het beste gevonden kan worden in de stores.

Jouw applicatie is nu wel vindbaar voor een hoop mensen maar afwachten is natuurlijk niet het enige wat je moet doen. Een volgende stap is dan ook juist om een goede zichtbaarheid te tonen buiten de stores om, maar hoe doe je dit?

Maak je applicatie zichtbaar via een QR Code

Als ondernemer, of je nu een winkel, kapperszaak of groothandel hebt, kun je eenvoudig beginnen met het plaatsen van de app store logo’s met de link of naam van de applicatie op facturen en bonnetjes.

Nog eenvoudiger is het aanmaken van een QR-code met de tekst dat men via de code de app kan downloaden, men wordt immers via deze code direct op de smartphone na het scannen naar de goede download gebracht.  Is er plek in de onderneming, hang dan ook de QR-codes in het bedrijf op zodat klanten deze kunnen scannen. iMediaStars kan eventueel ook voor flyers of posters zorgen om nog beter op te vallen.

Een handige manier om een QR-code aan te maken is via de website van One link. Op deze website kun je een QR code aanmaken die zowel navigeert naar Google Play en naar de Apple App Store.

Hoe je jouw app kunt promoten via nieuwsbrieven, drukwerk en e-mails

Naast facturen en bonnen kan je de app natuurlijk ook vermelden in nieuwsbrieven, drukwerk en e-mails. Verstuur je nieuwsbrieven en mailings zijn er maar een paar extra regels nodig voor de app.

Druk je standaard folders, verzorg je aan huis aan huis reclame of ander drukwerk zoals tasjes geldt hiervoor natuurlijk hetzelfde. Maak ook hier eenvoudig gebruik van de QR-code en logo’s van de app store voor de extra aandachtswaarde.

Een ander sterk aandachtspunt is de standaard handtekening in e-mails. Deze kun je uitbreiden met de appstore logo’s. Deze kun je eventueel direct linken naar de app stores als men hier op klikt. Pas wel op voor het gebruik van veel links in e-mails i.v.m. spam!

Zet je website in voor extra promotie

Heb je een eigen website dan is dit een goede tool om je app te promoten. Plaats een logo van Google Play en Apple in de footer (onderkant van de website) zodat deze logo’s altijd zichtbaar zijn op elke pagina van de website. Link de logo’s naar de download pagina van de app zodat men de app direct kan downloaden.

Als er genoeg ruimte op de site is,  raden we aan om een extra uitgebreide pagina te maken. Op deze pagina kun je informatie tonen over de applicatie en alle functies binnen de app. Bovendien kun je uitleggen waar men de app kan downloaden en hoe deze geïnstalleerd kan worden.

Tot slot

Er zijn natuurlijk nog tal van mogelijkheden voor een goede promotie zoals bv. het inzetten van Social Media. In dit artikel hebben we vooral de hoofdpunten verwerkt die je als bedrijf zelf grotendeels direct kunt (laten) uitvoeren.

Heb je ook een app laten maken loop dan deze punten na en probeer ze in te zetten. Wil je onze hulp, neem dan gerust contact met ons op en bespreken wij graag wat wij kunnen betekenen voor jouw app.

© 2024 iMediaStars. Alle Rechten Voorbehouden.