Online Marketing tips voor je Mobiel

By 18 januari 2016 App maken, Nieuws, SEO, Website Maken
Delen
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Online marketing voor je mobiel

Online marketing voor mobiele apparaten is nog steeds groeiende en vertoont dag in dag uit nog steeds een een flinke stijgende lijn. Mobiele reclame en het inzetten van mobile marketing is booming. Heb je dan ook als bedrijf een goed idee en wil je jezelf op de kaart zetten of je positie in de markt verstevigen dan is het nu tijd voor een eigen app of het mobiel maken van uw bedrijf met een goede strategie. Hieronder vind je dan ook een aantal voorbeelden en gegevens die laten zien dat deze markt nog steeds volop kansen biedt en open ligt.

Mobiel is leider

Volgens voorspellingen van Google zullen mobiele zoekopdrachten de desktop zoekopdrachten gaan inhalen zegt Amit Singhal van Google. Dit waren dan wel gegevens uit 2015 maar zullen deze alleen maar stijgen voor mobiele zoekopdrachten en juist dalen voor de desktop in 2016.

Stel hier tegenover dat dit logisch is en steeds meer mensen een of meerdere smartphones heeft en een tablet en desktops steeds minder verkocht worden. Bestellen of appen vanaf de bank thuis of op locatie is natuurlijk ook veel gemakkelijker en leuker dan bestellen op de desktop.

Mobiel gaat lokaal

Zo’n 40% van de mobiele zoekopdrachten is ook nog eens lokaal gericht en werkt Google hier ook goed aan mee. Zoek zelf maar eens op een product en zie je vaak winkels in de buurt verschijnen. Zorg dan ook als bedrijf dat je lokaal goed vindbaar bent, je website een goede lokale online marketing strategie heeft en natuurlijk dat je een website hebt die mobiel responsive is.

Lokale zoekopdrachten in Googleafbeeldingsvoorbeeld gezocht vanuit Hilversum in Google naar ‘vissen’ 

Hoge conversies met mobiel internet

Het schijnt dat men binnen 5 uur mobiel een beslissing maakt om over te gaan tot actie na het vinden van het juiste product. Zoekopdrachten zijn daarom zo belangrijk en met de juiste koppeling aan het product leidt dit tot zichtbaarheid, vindbaarheid en verkoop.
Het overhalen van de klant om daadwerkelijk het product aan te schaffen hangt natuurlijk ook af van veel andere factoren. Denk aan een webshop keurmerk, reviews en Social Media en dit duidelijk en makkelijk terug te vinden via een mobiele website.

Maak gebruik van mobiele functies

Natuurlijk staat bellen met een mobiel nog steeds op ‘1’ als het gaat om de functionaliteit van een smartphone, maar hiernaast zijn er nog een hoop andere zaken die men gebruikt. Denk aan het versturen van email, foto’s maken, chatten via Whatsapp of Social Media.

Speel hier op in en laat klanten u gemakkelijk vinden via een contact form of bel mij knop op de mobiele website of app. Presenteer uw bedrijf op Social Media en verbind u zelf door ook daadwerkelijk vragen te beantwoorden via een van de vele Social mogelijkheden. Laat klanten een Whatsapp bericht sturen met ook foto mogelijkheden. Ga mee met de tijd en maak uw bedrijf laagdrempelig door veel ingangen te creëren.

Speel in op mobiele piekuren

Weten wanneer gebruikers online en actief zijn is erg handig om te weten maar ook om op in te spelen. Dit is eenvoudig te meten via een website tool bijvoorbeeld Google AdWords of externe website plugin. Tijdens vakanties of feestdagen kunnen zoekopdrachten verdubbelen en meet dit dan ook goed.
Erg handig om het eventuele adverteren hier op aan te passen. Creëer hier meer zichtbaarheid mee. Ook dit is tegenwoordig gemakkelijk aan te geven in advertentie mogelijkheden via Social Media en via Google.

Mobiel gebruik

Spelletjes, apps en chat mogelijkheden zijn er niet alleen voor de jongste onder ons maar ook voor ouderen. Ook ouderen maken veel gebruik van internet en Social Media. Denk als bedrijf dan ook niet teveel aan een jonge doelgroep maar groei mee met ook de ouderen doelgroep en zet mobiele marketing ook veelvuldig in voor deze groep.
Veel bedrijven focussen zich nog steeds veel op oude technieken en leg ik vaak uit aan mijn klanten in te spelen op de behoeften via mobile marketing. Ben geen tegenstander van papieren spaarkaarten of kranten advertenties, maar kunnen beiden manieren juist ingezet worden naast elkaar.

Apps hebben de voorkeur

Applicaties hebben veelal meer comfort dan een mobiele website en zijn gemakkelijker te bereiken op smartphone of tablet. Het wilt nog wel verschillen per platform of iOs-apps of Android Apps het meest gebruikt wordt, maar is een app gewoon erg handig. Of het nu gaat om Facebook, Google Plus of Search, het gebruik loopt op in duizelingwekkende cijfers.

Door de mogelijkheid en het gebruik van een app heeft u als bedrijf naast een website een extra tool om u sterker in de markt te zetten. Met het lokaliseren van de vindbaarheid, een marketing strategie te bedenken voor uw advertenties is er dus veel mogelijk op het gebied van online marketing voor je mobiel.

Tot Slot

Wij van iMediaStars vinden het belangrijk dat naast het laten maken van een responsive website of een iPhone en Android app, de vindbaarheid ook in kaart gebracht moet worden en gebruik gemaakt wordt van de juiste online marketing strategie. Informeren doen wij dan ook graag aan al onze klanten. Het hebben van een mooie website of applicatie zonder bezoekers levert niks op en dat wil natuurlijk niemand.

Heeft u al een website of applicatie maar wordt u niet gevonden of weet u niet hoe u deze technieken kunt inzetten neem dan gerust contact met ons op.

Laat een reactie achter

Aanmelden nieuwsbrief


Hallo, ik ben Michael van iMediaStars. Kan ik je ergens mee van dienst zijn?
Powered by