Skip to main content

De 3 stappen naar een succesvolle app

Je hebt als bedrijf geïnvesteerd in een eigen applicatie en hebt veel downloads en bezoekers. Ook stuur je netjes alle gebruikers coupons via push berichten. Je wilt de lat voor jouw onderneming en jouw app hoger leggen en daadwerkelijk zien dat coupons ook verzilverd worden, maar hoe doe je dit?

App strategie bepalen

Een goede app-strategie is essentieel voor het succes van je app. Hiermee kun je je richten op de juiste doelgroep, de waarde van je app voor je gebruikers maximaliseren en de retentie van je gebruikers verbeteren. Een strategie voor een app bepalen vereist drie stappen, die we hieronder zullen beschrijven.

Wist je trouwens dat mensen tegenwoordig gemiddeld 4 uur per dag (bron: Data.ai) besteden aan het gebruik van mobiele apps? Dit onderstreept het belang van een goede app-strategie, omdat je wilt dat jouw app opvalt tussen de miljoenen andere apps die beschikbaar zijn op de app-stores van Apple en Google.

De sleutel tot succes is om acties, coupons en promoties consequent aan te bieden en je app regelmatig bij te werken. Dit zal ervoor zorgen dat je gebruikers betrokken blijven en dat je app relevant blijft in een concurrerende markt.

Laten we nu kijken naar de drie stappen die je moet nemen om een app-strategie te bepalen.

Stap 1: Maak gebruik van ‘key moments’

Mensen zijn gewoontedieren, houden van routine en ook dit ziet men terug in het applicatie gebruik. Hoeveel mensen grijpen niet naar hun mobiel tijdens een reis of tijdens een lunchpauze? Als horeca onderneming met een eigen applicatie is dit het moment om toe te slaan en verstuur dan ook leuke promoties net voor of tijdens de lunchpauzes via push berichten en coupons. Profiteren van de juiste timing is een belangrijk ‘key-moment’ en ook jouw gasten zullen dit onthouden. Zorg er dan ook voor dat dit routine wordt, zowel voor jou, als voor al jouw gasten.

Stap 2: Onderhoud het contact met jouw app gebruikers

Met bovenstaand voorbeeld onderhoud je interactie met jouw gebruikers via promoties en leuke giveaways, maar zorg ook voor leuke app updates. Breng dan ook met regelmaat gebruikers op de hoogte van nieuwe producten of evenementen. Plan dit secuur in en overlaad gebruikers niet met te veel inside informatie. Hierin bestaat het gevaar dat met te veel ongewenste berichten de app weer wordt gedeïnstalleerd.

Stap 3: Onderscheid jouw app van alle anderen

Een app moet gebruiksvriendelijk zijn en net als een website snel laden, maar moet men ook alles begrijpen en makkelijk kunnen vinden. Verspil dan ook geen tijd in high class designs met lange laadtijden en allerlei functies die er niet toe doen. Maar stem juist alles op elkaar af, net als dat jouw indeling van jouw bedrijf logisch en te verklaren is.
Bij een ontwerp hoort ook een app icoon, tevens de blikvanger in elk mobieltje van de gebruiker. Stem deze af op de gehele app en jouw huisstijl en logo, maar zorg dat deze ook opvalt. Denk hierbij aan een boek met een mooie opvallende kaft die je eerder zult pakken in een rij boeken dan de andere. De plek van een app icoon in een mobiel kan zorgen dat een applicatie vaak of juist minder gebruikt gaat worden.

Tot Slot

Afhankelijk van uw bedrijf en doel van de app is het versturen van pushberichten natuurlijk per branche verschillend. Mocht je hier dan ook op vastlopen dan helpen wij je hier graag mee op weg.

Neem dan ook gerust contact met ons op voor een succesvolle app.

Leave a Reply

Aanmelden nieuwsbrief


© 2024 iMediaStars. Alle Rechten Voorbehouden.