Hoe houd je app gebruikers vast?

By 30 juli 2015 december 22nd, 2015 App maken, Nieuws
Delen
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Houd app gebruikers vast

Het hebben van een eigen retail app voor winkelbedrijven of horeca app voor restaurants is net als een website niet lastig te realiseren en te laten ontwikkelen. Lastiger is het als ondernemer om deze tools goed in te zetten voor klanten en up to date te houden.
Met alle bedrijfsinformatie en leuke actie’s breng je een website en app tot leven en vestig je je als bedrijf bij iedereen op zijn desktopscherm, smartphone of tablet. Maar vaak lopen ondernemers toch al snel tegen het onderhoud en de aanpassingen die nodig zijn om bezoekers en gebruikers vast te houden.

Uit statistieken blijkt dat gebruikers van een applicatie deze ongeveer 30 dagen gemiddeld op hun smartphone behouden en daarna verwijderen. Dit wil je als winkel of restaurant natuurlijk voorkomen en is het daarom erg belangrijk de applicatie tijdig te onderhouden, updaten en te promoten met leuke acties.
Omdat niet elke ondernemer alle tijd in een app wilt steken maar wel resultaat wilt zien hebben wij een aantal stappen voor u op een rij gezet om uw eigen app tot een succes te maken.

Promoot uw app

Wanneer uw applicatie online is en te downloaden is in de Android store en in iTunes dan zijn er allerlei manieren om de app te promoten. Allereerst zorgen wij voor een promotie poster voor in uw zaak zodat uw klanten zien dat u een eigen app heeft.

Hiernaast is het van belang de app te promoten op allerlei social media kanalen en uw eigen site. Toon een afbeelding van de app met een directe link naar de app stores of maak gebruik van een QR code op de site. Vermeld de nieuwe applicatie ook in uw nieuwsbrief en zet deze als u veel gebruik maakt van mailing in uw handtekening onderaan in elke mail.

Update uw App

Op een website zoeken mensen vaak informatie of bekijken zij een nieuwe collectie. Met een app wilt u juist graag directe interactie met uw applicatie gebruikers. Zorg dan ook dat alle aanbiedingen tijdig in de app staan en bied verschillende mogelijkheden voor klanten om te reserveren of zelfs produkten aan te schaffen.

Houd hiernaast onze nieuwsbrief in de gaten want ook wij bieden regelmatig nieuwe updates van functies, of geheel nieuwe mogelijkheden om klanten nog beter van dienst te zijn. Naast de nieuwsbrief brengen wij u natuurlijk ook persoonlijk graag op de hoogte als de nieuwe functies van belang zijn voor uw branche.

Pushberichten versturen

Pushberichten zijn een sterke tool om klanten op de hoogte te stellen van bijvoorbeeld nieuwe acties of nieuws over uw bedrijf. Echter houd er rekening mee dat niet iedereen zit te wachten op allerlei marketing facts of reclame uitingen en denk dan ook goed na over uw pushbericht.

Verstuur dan ook leuke acties met kortingen of maak gebruik van de speciale vouchers die u vindt in het app CMS systeem, deze kunt u namelijk als pushbericht versturen.
Ook is het mogelijk pushberichten te versturen binnen een bepaalde tijd en binnen een bepaald gebied, zodat u op bijvoorbeeld rustige tijden alle gebruikers uit uw dorp of stad een kleine korting kan aanbieden als zij direct naar uw bedrijf toe willen komen.

Mocht u problemen hebben met het versturen van pushberichten, bekijk dan hier ons filmpje hoe u eenvoudig deze berichten verstuurd of neem contact met ons op.

Sparen via de app

Sparen-via-de-app-spaarkaart

Om gebruikers vast te houden met uw app bieden wij een totaal vernieuwde spaarkaart met allerlei sterke en functionele mogelijkheden. Met de oude spaarkaart kon je tot voor kort voor een actie sparen en was de beschrijving hierin beperkt maar dit is allemaal verbeterd in de nieuwe kaart.

Men kan met de nieuwe spaarkaart alles terug vinden in de app over de nieuwste actie en kan men met een spaarkaart ook nog eens sparen voor verschillende acties. Per actie is een duidelijk beschrijving mogelijk en kan de klant zelf kiezen voor welke actie wordt gespaard.U als bedrijf bepaalt de actie’s en de invulling, maar zijn de mogelijkheden nu oneindig en is deze functie een zeer sterke tool voor in de app om uw klanten de app te behouden.

Tot slot

Wij van iMediaStars helpen u graag met het onderhoud en updaten van uw applicatie, en vind u dan ook op onze site een overzicht van alle prijzen zodat u bezig kan zijn met waar u goed in bent namelijk ondernemen.

Vraag ons ook gerust naar alle statistieken van de app zoals bijvoorbeeld het aantal downloads van de Android apps en iPhone apps.

Geef een reactie

Aanmelden nieuwsbrief


© 2019 iMediaStars. Alle Rechten Voorbehouden.